راه حل تغییر سایز انگشتر در خانه

انگشتر یکی از زیور آلاتی است که از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفته و یک هدیه مناسب برای مناسبت های خاص به حساب می آید. یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید انگشتر باید در نظر داشته باشید، سایز انگشتر است که باید اندازه دست شما باشد اما خیلی وقت ها ممکن است انگشتر بعد از مدتی برای دست شما کوچک یا بزرگ شود و یا زمانی که خرید اینترنتی انجام می دهید، انگشتر اندازه دست شما نباشد. خب چه باید کرد؟ در ادامه همراه ما باشید تا راه حل تغییر سایز انگشتر در خانه را به شما آموزش بدهیم.

سایز مناسب انگشتر

یکی از مواردی که بر زیبایی ظاهری انگشتر تاثیر می گذارد این است که اندازه دست شما باشد و این را در نظر داشته باشید که انگشتر باید کمی روی انگشت شما حرکت کند و در پایین ترین قسمت انگشت قرار بگیرد. زمانی که شما برای خرید حضوری اقدام می کنید، انگشترهای مختلف را در انگشتان خود امتحان می کنید و راحت تر می توانید انگشتر با سایز مناسب را انتخاب کنید.

اما اگر قرار است خرید اینترنتی داشته باشید بهتر است اندازه انگشت خود را چند مرتبه در طول روز و در زمان های مختلف اندازه بگیرید تا سایز دقیق مشخص شود.

بهترین کار برای اندازه گیری سایز انگشت، استفاده از متر است که آن را به دور انگشت خود بپیچید و در نهایت سه تا چهار میلی متر را به اندازه به دست آمده اضافه کنید تا اندازه واقعی انگشت تان مشخص شود.

اهمیت تغییر سایز انگشتر

مهم است که انگشتری که استفاده می کنید، اندازه انگشت شما باشد. اگر انگشتر خیلی تنگ باشد، به انگشت فشار می آورد و مانع از رسیدن خون به انگشت می شود و به مرور، شاهد بروز کبودی خواهید بود به علاوه این که، جای انگشتر روی انگشت باقی می ماند. اگر هم انگشتر خیلی بزرگ باشد، لق می زند و احتمال افتادن و گم شدن آن وجود دارد. بهترین حالت این است که انگشتر مقداری حرکت آزاد داشته باشد و به خوبی داخل انگشت قرار بگیرد تا زیبایی انگشتر به چشم بیاید.

آموزش تغییر سایز انگشتر در خانه

حالا اگر انگشتری که خریداری کرده اید، اندازه انگشت تان نیست و یا بعد از مدتی، گشاد یا تنگ شده، می توانید با چند راهکار در خانه، سایز آن را تغییر بدهید.

کوچک کردن سایز انگشتر در خانه

برای کوچک کردن سایز انگشترتان می توانید یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:

  • استفاده از سیلیکون یا چسب آکواریوم

برای کوچک کردن انگشتر با استفاده از سیلیکون، ابتدا انگشتر را به خوبی با آب گرم و صابون بشویید و آن را کامل خشک کنید. سپس چسب سیلیکون را با استفاده از خلال دندان به سطح زیر انگشتر و داخل حلقه بزنید و تمام سیلیکون هایی را به بیرون از حلقه پخش شده اند را قبل از خشک شدن، با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که سیلیکون باید به طور یکنواحت روی حلقه انگشتر پخش شود. تقریبا یک تا دو روز طول می کشد تا سیلیکون به طور کامل خشک کند و انگشتر اندازه انگشت شما بشود.

اگر بعدها انگشتر برای دست تان کوچک شد، می توانید سیلیکون را به راحتی و با ناخن از روی انگشتر بردارید.

  • استفاده از چسب حرارتی

برای کوچک کردن انگشتر با استفاده از چسب حرارتی، باید کمی احتیاط به خرج دهید چرا که این چسب می تواند باعث سوختن دست شما بشود. مقوا یا فویلی را زیر انگشتر قرار دهید و سپس چسب را با استفاده از خلال دندان، روی قسمت داخلی و زیر حلقه بزنید و اجازه دهید تا چسب خشک شود.

  • استفاده از نخ

استفاده از نخ، یکی از روش های قدیمی و سنتی کوچک کردن سایز انگشتر است که شما می توانید نخ را دور رکاب انگشتر بپیچید و ساز آن را تغییر بدهید.

بزرگ کردن سایز انگشتر در خانه

بزرگ کردن سایز انگشتر به آسانی کوچک کردن آن نیست و طلا فروشان این کار را با برش دادن و جوشکاری انگشتر انجام می دهند، اما باز هم شما می توانید خودتان در منزل، اندازه انگشتر را کمی بزرگ تر کنید.

  • با استفاده از انبردست

برای انجام این کار، ابتدا قسمت زیر انگشتر را علامت بزنید که بهتر است وسط حلقه باشد. سپس این قسمت را به آرامی با انبر برش دهید و مراقب باشید تا آسیبی به شکل ظاهری انگشتر وارد نشود. در پایان، فاصله ایجاد شده را ببندید و انگشتر را امتحان کنید.

  • با استفاده از سنبه و چکش

ابتدا صابون را روی سطح انگشتر بمالید یا آن را کامل چرب کنید، سپس ضربات آرامی را با استفاده از چکش به انگشتر وارد کنید و توجه داشته باشید که حین انجام این کار، انگشتر را بچرخانید تا ضربه به همه قسمت ها وارد شود. این کار را تا زمانی که انگشتر اندازه انگشتتان شود، ادامه دهید.

نکات مهم تغییر سایز انگشتر در خانه

  • قبل از تغییر سایز انگشتر این نکته را باید در نظر داشته باشید که سایز انگشت ها در اثر آب و هوا یا برخی تغییرات بدن تغییر می کنند و این حالت ممکن است موقتی باشد. پس بهتر است مدتی صبر کنید و اگر تغییری در سایز انگشتر ایجاد نشد، برای تغییر سایز آن اقدام کنید.

  • انگشتر بعد از تغییر سایز ضعیف می شود و احتمال آسیب دیدن و شکستن آن افزایش می یابد.

  • درست است که تغییر سایز انگشتر در خانه هزینه ای را برای شما به همراه ندارد، اما بهتر است این کار رابه افراد متخصص بسپارید.

  • اگر تغییر سایز انگشتر را در منزل انجام می دهید، باید این را در نظر داشته باشید که تغییری در ضخامت و زیبایی انگشتر ایجاد نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image