جدول سنگهای ماه تولد بر اساس طالع بینی نجومی و برگرفته از فرهنگ های مختلفی است که امروز هر سنگ نماد متولد یک ماه از سال می باشد. البته هر ماه دارای سنگهای متفاوتی است ولی این لیست که در لینک این عکس به آن اشاره شده بطور جهانی یکسان اعلام شده است. در مقالات سنگهای تولد هر شخص نیز صرفا به توضیح باورهای همین فرهنگ ها و طالع بینی نجومی شخص در آن ماه تولد پرداخته ایم و آنها را رد یا تایید نمی کنیم.

قابل ذکر است در جهان کنونی باورهای مردم در زمینه درمان روح و جسم و ارتباط میان رنگ هر یک از سنگها و کواکب منظومه شمسی عوامل درونی سنگها، به رواج و رونق آنها کمک فراوانی کرده است تا جایی که با تبلیغات سو و فریبکاری، برخی از گوهرسنگها مانند سنگ ماه تولد را به عنوان جادو و شفابخش یاد می کنن که اصالتا دور از منطق میباشد.

در مورد سنگ ماه تولد هر شخص نیز چنانچه به آن باور داشته باشد خود به خود مانند تلقین درمانی عمل کرده و حاله ای از انرژی مثبت را همراه خود خواهد آورد. 

شناخت ایرانیان و اهمیت علم نجومی در طالع و جایگاه سنگها در تاریخ ثابت شده است. البته بخش اعظم سنگهای شناخته شده در آن زمان به دلیل اثرات جسمانیشان و پس از آن به خاطر خواص ماورایی و درآخر به کاربردهای زینتی می رسیده اند و این موضوع نشاندهنده این است که سنگها در فرهنگ علمی و عامه ایرانیان از امکانات زمین برای بهزیستی انسانها بوده اند و مانند گیاهان در دسترس اطبا برای درمان قرا داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image