بدون شک خرید یک جواهر و یا اکسسوری طلا برای یک خانم و حتی آقایان بسیار دلپذیر و هیجان انگیز خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فروش های اینترنتی، برخی افراد دست به خرید و فروش اکسسوری های طلا به صورت آنلاین از طریق وبسایت ها و … پرداخته اند که این مورد مزایای بسیار زیادی در بر دارد. یکی از این مزایا، صرفه جویی در وقت بوده و از طرفی شما می توانید در مدت زمان کوتاهی تنوع بسیاری از مدل ها را دیدن نمایید و انتخابی آسان تر داشته باشید. اما باید بدانید که خرید طلای آنلاین بیش تر از هر محصول دیگری نیازمند تجربه می باشد و در حین آن باید به نکات زیادی توجه داشته باشید.

پس اگر شما نیز قصد خرید آنلاین اکسسوری های طلا را دارید، با ما همراه باشید. ناگفته نماند که یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری ها، خرید طلا و جواهرات است. طلا در بازار جهانی نشان دهنده ثبات مالی بوده و به عنوان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری شناخته می شود.

چرا خرید هوشمندانه طلا اهمیت زیادی دارد؟

طلا یک فلز گران بها است که ارزش خود را در طول سال های زیاد، حفظ می کند. همچنین بادوام است و با مراقبت مناسب در مدت زمان نامحدودی دوام می آورد. از این رو، خرید آنلاین طلا و جواهرات نیازمند اهمیت و دقت زیادی می باشد. قیمت طلا بسته به وزن، عیار و محل خرید شما بسیار متفاوت است. از آنجا که این خرید ویژه یک سرمایه گذاری است که می تواند یک عمر دوام بیاورد، در مورد جواهرات و کالاهای مورد نظر خود تحقیق کنید و عاقلانه خرید کنید تا اکسسوری های با کیفیتی را بیابید و نگه دارید که سال ها لذت را به ارمغان می آورد.

در این میان، برای خرید طلای آنلاین باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. عیار طلا را بدانید

پیش از خرید آنلاین طلا سعی کنید با استانداردهای خلوص طلا آشنا شوید. ارزش طلا با خلوص آن تعیین می شود که به آن “عیار” نیز می گویند. اندازه گیری قیراط عیار طلا را به 24 قسمت، تقسیم می کند. مثلاً طلای 24 عیار 100 درصد خالص و طلای 12 عیار 50 درصد خالص است. بهترین نوع طلایی که می توانید تهیه کنید، طلای 18 عیار است. چرا که طلای 24 عیار کاملا خالص، نرم بوده و در مدت زمان دچار تغییر شکل می شود.

 طلای 18 عیار به اندازه کافی ناخالصی دارد که نه تغییر شکل می دهد و نه از بین می رود. همچنین باید در نظر داشته باشید که جواهرات شما هر چند وقت یک بار با سطوح سخت به طور منظم در تماس هستند؟ به عنوان مثال، قبل خرید انگشتر طلا و دستبندهای طلا باید بدانید که اگر بسیار خالص باشند در صورت استفاده روزانه، احتمالاً آسیب خواهند دید. پس بهتر است از عیارهای پایین تر استفاده نمایید.

از طرفی دیگر، سعی کنید در حین تحویل گرفتن اکسسوری طلا، علامت گذاری ها و نوشته های بر روی آن را به دقت مطالعه نمایید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید. اگر در پیدا کردن این اطلاعات دچار مشکل شدید، از فروشنده سوال کنید.

  1. رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اکسووری های طلا معمولا در رنگ های زرد، صورتی و سفید موجود هستند. البته در برخی فروشگاه ها رنگ سبز کمیاب تری نیز وجود دارد. انواع صورتی، سفید و سبز اکسسوری ها از ترکیب طلا با فلزات دیگر ایجاد می شوند. گونه های غیر زرد معمولاً بیش از 18 عیار نیستند.

قبل از خرید آنلاین طلا توجه کنید که رنگ اکسسوری را انتخاب کنید که به آلیاژهای ترکیب شده با آن حساسیت نداشته باشید.

طلای زرد نشان دهنده رنگ طبیعی ماده معدنی این عنصر است، اما این بدان معنا نیست که تمام جواهرات با طلای زرد، خالص هستند. طلای سفید از مخلوط شدن طلا با پالادیوم یا نیکل ایجاد می شود. رنگ صورتی یا رزگلد طلا از مخلوط شدن با مس ایجاد می شود.

و در اخر… طلای سبز از اختلاط در نقره ایجاد می شود. به دلیل ارزش هر دو عنصر نقره و طلا، طلای سبز معمولا گرا نتر از انواع دیگر است.

  1. مدل های مختلف را از نظر بگذرانید

حال که قصد خرید طلا به صورت آنلاین را دارید می توانید به صورت نامحدود از مدل ها دیدن نمایید و سبک مورد نظرتان را بیابید. اصلا برای خرید عجله نکنید و سبک ها و مدل های مختلف را مقایسه نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image