باز کردن گره گردنبند
بدون شک یکی از مشکلاتی که همواره هرکسی بعد از خرید سرویس طلا و در حین استفاده از زیورآلات با آن مواجه شده است، گره های گردنبند یا زنجیر می باشد. این گره ها باعث می شوند استفاده از آن ها کمی سخت به نظر آید. از آن جایی که زیورآلات از عناصر جدا نشدنی استایل هر خانمی هستند. پس باید به شیوه ای صحیح از آن ها نگهداری و مراقبت کرد. تا دچار مشکل نشوند. در واقع گره خوردن زنجیر یا گردنبند به دلیل ظرافت بالای آن رخ می دهد. ممکن است در حین باز کردن گره گردنبند دچار مشکلات ثانویه همچون شکستگی شود. اگر شما نیز جزو این دسته از افرادی هستید که نمی توانید گره گردنبند طلا خود را به درستی باز کنید. با ما همراه باشید تا شما را با روش های باز کردن گره گردنبند طلا آشنا کنیم و بگوییم چگونه می توانید از این اتفاق جلوگیری نمایید.
در ادامه سه روش جالب و کاربردی برای باز کردن گره گردنبند را برایتان آورده ایم که می توانید به راحتی از شر این مشکل نجات پیدا کنید:
 

اولین روش: باز کردن گره گردنبند با استفاده از روغن

در این روش می بایست قبل از هر کاری، گردنبند خود را بر روی یک سطح صاف و مستحکم همچون میز قرار دهید. چرا که این کار موجب باز شدن هر چه راحت تر و بهتر گره گردنبند خواهد شد.
در مرحله اول گردنبند را بر روی سطح انتخاب شده قرار دهید و قفل آن را باز کنید. توجه داشته باشید که در طول کار خود، اصلا فشار بیش از حد به گردنبند وارد نکنید، چرا که این کار باعث سفت تر شدن گره ها یا شکستگی و پارگی گردنبند خواهد شد. سعی کنید در این روش از دو روغن بچه و زیتون کمک بگیرید.
برای باز کردن گره گردنبند، مقدار بسیار کمی از روغن را بر روی گره های موجود بریزید و پس از آن، گره ها را کمی در معرض حرارت قرار دهید. گرم شدن گره ها به انبساط آن ها کمک شایانی خواهد کرد و امکان باز شدن را بیش تر می نماید. برای این که راحت تر گره ها را باز کنید ، می توانید از دو سوزن نوک تیز کمک بگیرید و گره هایی که شل شده اند را بر خلاف جهت یک دیگر بکشید. با این کار خیلی راحت می توانید گره های موجود را باز کنید.
در انتهای کار سعی کنید تمیز کننده‌ های مخصوص جواهرات را از بازارها تهیه نمایید و گردنبند یا زنجیر خود را به خوبی با آن تمیز نمایید. این کار موجب می شود که گردنبند شما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با وجود روغن، دچار مشکل نشود.
 

چند نکته کلیدی:

۱. محلی که برای این کار انتخاب می کنید باید دارای منبع نور کافی باشد. چرا که تشخیص گره ها در محیط هایی که نور کمی دارند و تاریک هستند تا حد بسیار زیادی دشوار خواهد شد.
۲. رنگ سطح صافی که انتخاب کرده اید باید با رنگ گردنبند تضاد داشته باشد. به طور مثال اگر رنگ گردنبند شما تیره و مشکی است، بهتر است سطح میز به رنگ سفید و در صورتی که گردنبند شما طلایی یا نقره ای است، بهتر است سطح میز تیره و مشکی باشد تا دید بهتری داشته باشید.
۳. سعی کنید پیش هر چیز قفل گردنبند را باز کنید تا کارتان راحت تر شود. اگر مشکل شما کمی سخت تر بود و چندین گردنبند درون جعبه به یکدیگر گره خورده بودند، بهتر است قبل از هر کاری تمامی قفل ها را باز کنید و بعد اقدام به باز کردن گره ها نمایید.
۴. فراموش نکنید رمز باز کردن گره ها، داشتن خونسردی و آرامش است.

روش دوم: استفاده از پیچ گوشتی 

پیش از هر چیز باید این موضوع را با شما در میان بگذاریم که در این روش ممکن است آسیبات احتمالی همچون پارگی برای گردنبندتان به وجود آید. از این رو بهتر است برای باز کردن گره گردنبند از یک لایه محافظ کمک بگیرید تا سطح رویی گردنبند مورد آسیب قرار نگیرد. البته فراموش نکنید که این شیوه مرسوم ترین و راحت ترین روش برای باز کردن گره ها در گردنبند می باشد.
در مرحله اول یک کتاب محکم را با عنوان سطح زیرین انتخاب کنید و گردنبند را بر روی آن قرار دهید.
در مرحله بعد از قسمت تیز پیچ گوشتی کمک بگیرید و آن را درون گره‌ های گردنبند قرار دهید. با عقب و جلو کردن پیچ گوشتی، به راحتی می توانید گره را شل کنید و سپس از انگشتان دست خود استفاده کرده و کاملا گره ها را باز نمایید. در این میان توجه داشته باشید که از هیچ وسیله ای که ممکن است به زیورآلات شما آسیب برساند، استفاده نکنید.
شایان توجه است که شما می توانید به جای پیچ گوشتی، از پونز یا حتی سوزن هم استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از پودر بچه

در صورتی که انجام دو شیوه قبلی که ذکر شد برای شما کمی دشوار است و یا لوازم لازم برای انجام آن ها را ندارید، می توانید از این روش برا باز کردن گره گردنبند استفاده نمایید. استفاده از پودر بچه به راحتی اصطکاک میان گره ها را کاهش می دهد و به باز شدن هرچه راحت تر آن ها کمک می کند. برای انجام این روش طبق مراحل زیر می توانید عمل کنید:
۱. مقدار مناسبی از پودر بچه را بر روی گره ها بریزید.
۲. گره ها را به خوبی بسابید تا پودر به تمام قسمت های گره وارد شود.
۳. همچون روش اول برای باز کردن گره ها از دو سوزن کمک بگیرید و دو طرف آن را به سمت مخالف یکدیگر بکشید.
در این میان اصلا نگران برخورد پودر بچه با گردنبند خود نباشید چرا که باعث ایجاد هیچ مشکلی نخواهد شد.
۴. برای انتهای کار می توانید زنجیر یا گردنبند خود را به خوبی با مایع ظرفشویی بشویید و تمیز نمایید.
در این میان توجه داشته باشید که حتما برای خشک کردن گردنبند از دستمال کاغذی استفاده نمایید.
اما فراموش نکنید که طبق سخن گذشتگان ” پیشگیری بهتر از درمان است” پس باید بدانید که:

چگونه باید از گره خوردن گردنبند جلوگیری کرد؟

بعد از باز کردن گره گردنبند چیزی که شما باید به آن توجه بسیاری داشته باشید، این است که نحوه نگهداری صحیح از هر زیورآلات را بدانید و آن را در جعبه مخصوص خود قرار دهید. فراموش نکنید که هر زنجیر و گردنبند باید جعبه ای مختص به خود داشته باشند. هرگز نباید آن ها را با یکدیگر درون یک جعبه قرار داد. اگر به هر دلیلی نمی توانید جعبه مخصوص تهیه نمایید، می توانید زنجیر را درون یک نی نوشابه قرار دهید تا از گره خوردن احتمالی آن جلوگیری کنید.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image