گوشواره یکی از زیور آلاتی است که زیبایی چهره و استایل شما را چند برابر می کند. گوشواره ها هم مانند دستبند و گردنبد، طرح ها و مدل های مختلفی دارد از مدل های آویزی گرفته تا حلقه ای و ساده. ممکن است شما مدت ها درگیر انتخاب گوشواره مدل علاقه تان باشید، ولی خیلی مهم است که بعد از خرید، پشیمان نشوید یا متوجه شوید که طلا را گران خریدید و این قیبل موارد خیلی طبیعی است و برای خیلی از افراد پیش آمده است. دلیل آن است که شما بدون اطلاعات کافی برای خرید گوشواره طلا اقدام می کنید.

پس اگر به دنبال خرید گوشواره طلا هستید، در ادامه همراه ما باشید تا نکاتی را خدمت تان ارائه دهیم که هنگام خرید گول نخورید و انتخاب بهتری داشته باشید.

راهنمای صفر تا صد خرید گوشواره طلا

 

نکات کلی خرید گوشواره طلا

نکات اولیه ای که هنگام خرید طلا باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • توجه به فرم صورت

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید گوشواره طلا باید در نظر داشته باشید، فرم صورت تان است آن هم به این دلیل که فرم صورت در دیده شدن طلاهایی که در ناحیه گردن استفاده می شوند، تاثیر می گذارد. خانم هایی که صورت گرد دارند، باید گوشواره هایی را انتخاب کنند که قوس کمتری دارند، در مقابل، افراد با صورت کشیده، باید سراغ گوشواره هایی بروند که قوس بیشتری دارند و اندازه طولی صورت شان را پنهان کند، مانند گوشواره های حلقه ای بزرگ یا گوشواره های مربعی شکل.

برای افرادی که صورت های بیضی شکلی دارند، هر مدل گوشواره ای می تواند مناسب باشد و مدل های بیضی، تقارن صورت را بیشتر خواهند کرد. خانم هایی که فرم صورت شان مربعی است، بهتر است سراغ مدل هایی که دارای ضلع هستند، نروند تا اضلاع چهره شان ملایم تر به نظر برسد.

علاوه بر فرم صورت، بهتر است هنگام خرید گوشواره طلا، به فرم گردن نیز توجه شود. خانم هایی که گردن کوتاهی دارند، نباید از مدل های آویزی بلند استفاده کنند چرا که باعث می شود گردن کوتاه تر به نظر برسد.

  • جنس گوشواره طلا

منظور از جنس گوشواره طلا، طلای زرد یا سفید است. معمولا طلای زرد هیچ وقت از مد نمی افتد و طرفداران خودش را دارد و اگر طلای زرد خریداری می کنید، حتما باید عیار آن 18 باشد تا مقاومت بالایی داشته باشد. در مورد طلای سفید هم باید بگوییم که بالاترین عیار طلای سفید، هفده است که ترکیبی از طلا و پالادیوم است و شما می توانید این جنس گوشواره طلا را برای استفاده روزمره خریداری کنید.

  • توجه به اندازه مو

طول موهای شما یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر جلوه گوشواره ها تاثیر می گذارد. خانم هایی که موهای بلندی دارند، می توانند گوشواره های بلند و بزرگ انتخاب کنند تا از زیر مو مشخص باشد. خانم هایی هم که موهای کوتاهی دارند می توانند هر مدل گوشواره ای را انتخاب کنند و گوشواره های میخی، گزینه بسیار خوبی برای شان خواهد بود.

  • مدل گوشواره طلا

زمانی که برای خرید گوشواره طلا به طلافروشی مراجعه می کنید، با انواعی از مدل ها روبرو می شوید. اما شاید بد نباشد که بدانید هر مدل را کجا باید استفاده کنید.

  • گوشواره میخی، که از یک پایه فلزی و یک سنگ تراش خورده یا قیمتی کوچک ساخته شده است، مدل کلاسیک است، هیچ وقت هم قدیمی نمی شود و همه جا می توانید از آن استفاده کنید.
  • گوشواره آویزی، این مدل گوشواره ها حالت رسمی دارند و بیشتر برای مهمانی ها استفاده می شوند، البته می توانید برای تیپ اسپرت هم از آن ها استفاده کنید.
  • گوشواره حلقه ای، که می تواند اندازه آن بزرگ یا کوچک باشد و این به سلیقه شما بستگی دارد. معمولا گوشواره های حلقه ای، یکی از پرطرفدارترین گوشواره ها به حساب می آیند

نکات تخصصی خرید گوشواره طلا

  • حتما هنگام خرید گوشواره طلا، از فروشنده فاکتور بگیرید و دقت کنید که تمام موارد از جمله اسم قطعه طلا، قیمت هر گرم طلا، اجرت ساخت طلا و عیار آن قید شده باشد.
  • طلای نو را از طلای دست دوم تشخیص دهید. طلای نو کاملا براق است و جلا دارد، اما طلای کار کرده و دست دوم، جلای خود را از دست داده و ممکن است خط و خش روی آن دیده شود. اطلاع از این نکته به منظور نپرداختن هزینه اضافی به عنوان اجرت ساخت طلا، بسیار اهیمت دارد.
  • جواز کسب طلافروشی حتما باید دیده شود و طلافروشی باید زیر نظر اتحادیه طلا فعالیت کند، در غیر این صورت، اگر بعد از خرید مشکلی برای تان پیش بیاید، به شکایت شما رسیدگی نخواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم نکات کلیدی مربوط به خرید گوشواره طلا را خدمت تان ارائه دهیم تا با در نظر گرفتن این موارد بتوانید انتخاب مناسب تر و بهتری داشته باشید و از خریدتان پشیمان نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image