دستبند طلا، اکسسوری مورد علاقه خانم هاست که استایل شما را شیک تر جلوه می دهد. یکی از مدل های دستبند طلا که طرفداران خاص خودش را دارد، دستبند زنجیری طلا  ظریف است. زمانی که برای خرید دستبند طلا به بازار می روید، با انواعی از مدل ها و سبک ها روبرو می شوید که قطعا انتخاب را برایتان سخت می کنند. در این مقاله به بررسی انواع دستبند زنجیری طلا خواهیم پرداخت.

انواع دستبند زنجیری طلا

زنجیر مهره ای

در این مدل از دستبند زنجیری طلا، توپ های کوچک با استفاده از یک تکه سیم بسیار ظریف به هم متصل شده اند و شکلی شبیه به تسبیح را پیدا می کنند. دستبند زنجیری مهره ای را با عنوان دستبند زنجیری توپی نیز می شناسند و توپ ها ممکن است به هم چسبیده و یا با فاصله از هم باشند.

زنجیر بیزانتین

در این نوع از دستبندها، زنجیر مانند طنابی است که بافت دارد و با قفل های نزدیک به هم با ظرافت بسیار خاصی به یکدیگر متصل شده اند. زنجیر بیزانتین می تواند به صورت حلقه های دایره ای شکل یا بیضی شکل باشد و اصولا ساخت این نوع دستبند بسیار راحت است، با این که ممکن است در نگاه اول احساس کنید ساختار پیچیده ای دارد.

زنجیر رولو یکی ار انواع دستبند زنجیری طلا

این دستبند، دارای حلقه های دایره ای یا بیضی شکل به صورت متقارن و هم اندازه می باشد که فرم لنگری پیدا می کنند و سطح زیر حلقه ها کاملا صاف و مسطح است.

زنجیر لنگری

این نوع دستبندزنجیری طلا از حلقه های دو طرفه تشکیل شده اند که دارای نظم خاصی هستند و مانند لنگر کشتی به نظر می رسند. زنحیر لنگری تخت، مورد پسند بسیاری از افراد است که بسیار شیک و مجلسی می باشد.

زنجیر طنابی

در این نوع دستبند، مجموعه یکدستی از حلقه های های بیضی شکل را در کنار هم قرار داده اندکه حالت مارپیچ و طنابی پیدا می کنند. زنجیر طنابی را میتوان  از جمله مدل های قدیمی دانست که دوام بسیار بالایی دارد و طرفداران خاص خودش را دارد.

زنجیر پاپ کورن

این نوع دستبندها مشابه پاپ کورن هستند، به گونه ای که چند قطعه فلزی به هم متصل می شوند و حالت انعطاف پذیر دارند .این مورد را باید در نظر داشته باشید که تمامی قطعات فلزی، توخالی هستند.

زنجیر پانتر

دستبند زنجیری طلا پانتر، یک سطح صاف دارد و این گونه به نظر می رسد که انگار چند قطعه آجر روی هم قرار گرفته اند. پانتر در زبان انگلیسی به معنای یوزپلنگ است و در واقع، طرح نهایی دستبند می تواند مانند خال های یوزپلنگ باشد. دستبند زنجیری پانتر، عمدتا سه ردیفه است اما می تواند ضخیم تر یا در برخی موارد، نازک تر نیز باشد.

زنجیر تیغ ماهی

دستبند زنجیری تیغ ماهی، دارای یک زنجیر پهن و مسطح چسبیده به هم است که همانند شکل تیغ ماهی می شود. تنها ایراد این نوع دستبند در این است که به راحتی پیج می خورد و ممکن است بعد از مدتی دفرمه شود.

زنجیر امگا یکی دیگراز انواع دستبند زنجیری طلا

دستبند زنجیر امگا، کمی متفاوت از مدل های گفته شده است . هیچ نوع حلقه یا مهره ای در ساخت آن به کار برده نمی شود. بخش داخلی این دستبند از سیم های به هم تنیده تشکیل شده و به همین خاطر، انعطاف پذیر و در عین حال، محکم و انعطاف پذیر است. زنجیر امگا می تواند به صورت گرد و یا صاف باشد و از آن جایی درخشش بسیار بالایی دارد، مناسب استفاده از مجالس خاص می باشد.

زنجیر حلقه اینفینیتی

یکی دیگراز انواع دستبند زنجیری طلا زنجیر حلقه اینفینیتی است .اینفینیتی در زبان انگلیسی به معنای بی نهایت است و همان طور که از نامش پیداست، از اتصال حلقه های بی نهایت به هم تشکیل شده است.

زنجیر ونیزی

دستبند زنجیری طلا  ونیزی یا باکسی، از حلقه های کوچک تشکیل شده و مانند مربع به نظر می رسد و اغلب، آویز به دستبند وصل است. این زنجیرها در عین نرم بودن، دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند.

عیار دستبند زنجیری طلا

حتما هنگام خرید دستبند زنجیری طلا، عیار محصول را در نظر داشته باشید . هر چه عیار طلا بالاتر باشد، محصول نرم تر و عمر کوتاه تری خواهد داشت، به همین خاطر، بهتر است از خرید طلا با عیار 20 یا 22 خودداری کنید آن هم به این دلیل که به راحتی خراش بر می دارند و ممکن است در برابر ضربه مقاومت چندانی نداشته باشند. افرادی هم به نیکل حساسیت دارند، نباید سراغ طلا با عیار 10 یا 14 بروند، مگر این که مطمئن شوند از نیکل ساخته نشده اند.

سخن  پایانی 

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره ی انواع دستبتد رنجیری طلا به شما بدهیم .برای اطلاعات بیشتر و خرید دستبند طلا  حتما به سایت مونارک  مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image