استفاده از اکسسوری نه تنها در بین خانم ها بلکه در آقایان نیز رواج دارد و بسیاری از آقایان علاقه مند به استفاده از انگشتر طلا هستند و حتی خرید انگشتر به عنوان هدیه نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. خب قطعا خرید و انتخاب انگشتر طلا مردانه از میان این همه طرح و مدل موجود در بازار، کار چندان آسانی نیست. اما ما در این مقاله، هر چه که در این خصوص باید بدانید را خدمت تان ارائه می دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

انگشتر طلا مردانه

این اکسسوری، زیبایی دست ها را چندین برابر می کند و جالب است بدانید که استفاده از انگشتر در هر انگشت، معانی خاص خودش را دارد، البته که این یک موضوع سلیقه ای است و شما می توانید انگشتر را در هر دستی که دوست دارید، بیندازید. انگشتر می تواند نگین دار یا بدون نگین باشد. در انگشترهای نگین دار معمولا از سنگ های قیمتی، زمرد یا جواهر که بر روی یک پایه فلزی سوار شده اند، استفاده می شود. اما انگشترهای بدون نگین، طرح ساده ای دارند و شاید بسیاری از آقایان تمایل بیشتری به استفاده از این نوع انگشترها داشته باشند.

خرید انگشتر 

برای این که بتوانید یک انتخاب خاص و خوب داشته باشید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • اندازه و سایز انگشت

انگشتر طلایی که انتخاب می کنید، باید اندازه انگشت شما باشد. انگشتر نباید روی انگشت تکان بخورد یا آنقدر کوچک باشد که رد آن روی انگشت باقی بماند و ظاهر نامناسبی را ایجاد کند. بهترین کار این است که قبل از مراجعه به طلا فروشی، سایز انگشت خود را زمانی که در دمای طبیعی قرار دارد، اندازه بگیرید. برای اطمینان بیشتر، اندازه گیری را چند مرتبه در زمان های مختلف انجام دهید تا ضریب خطا کمتر شود. خیلی ها برای اندازه گیری سایز انگشتان خود از نخ استفاده می کنند، فقط توجه داشته باشید که نخ نباید خیلی کشیده شود، اندازه مناسب را روی نخ علامت بزنید و با استفاده از خط کش و بر حسب میلی متر اندازه بگیرید.

  • فرم انگشت ها

خیلی مهم است انگشتری که انتخاب می کنید، متناسب با فرم دست های تان باشد. آقایانی که انگشتان کوتاهی دارند، بهتر است سراغ انگشترهای ظریف و باریک بروند تا انگشت ها کشیده تر به نظر برسند. در مقابل، آقایانی که انگشتان کشیده تری دارند، می توانند انگشترهای نگین دار و پهن انتخاب کنند.

انگشترهای کوچک تر با قطر و پهنای کمتر، برای آن دسته از آقایانی که انگشتان طریفی دارند، مناسب تر می باشد و اگر انگشتان پهنی دارید، انتخاب و خرید انگشترهای قطور و ضخیم، گزینه مناسب تری خواهد بود.

  • رنگ پوست

در خصوص انتخاب انگشتر طلا مردانه با توجه به رنگ پوست باید بگوییم که، آقایانی که پوست سردی دارند، بهتر است سراغ انگشترهای طلا سفید مردانه بروند و آقایانی که پوست گرم تری دارند، انگشتر طلا زرد مردانه برای شان انتخاب بهتری خواهد بود. آن دسته از افرادی هم که رنگ پوست خنثی دارند، می توانند بسته به سلیقه خود، انگشتر طلا زرد یا سفید انتخاب کنند.

  • پهنای انگشتر

یکی از نکاتی که هنگام خرید انگشتر طلا مردانه باید در نظر داشته باشید، پهنای آن است و انگشتر با پهنای 4، 6 و 8 میلی متر برای آقایان مناسب تر می باشد. به طور کلی، انگشترهای مردانه عمدتا پهن هستند، اما این را در نظر داشته باشید که حلقه های نازک در دستان ظریف و حلقه های پهن در دستان بزرگ تر، بیشتر به چشم می آیند.

  • سبک و استایل

خب، شاید یکی از سخت ترین مراحل، انتخاب انگشتر با توجه به سبک و استایل باشد و این که هر فردی استایل خاص خود را دارد و یک سبک خاص را می پسندد. معمولا بسیاری از آقایان طرفدار انگشترهای کلاسیک هستند که سطح گردی دارند و با هر نوع استایلی ست می شوند. سبک دیگری از انگشترهای مردانه این گونه است که از یک نوار نازک یا پهن تشکیل شده اند و سطح بیرونی آن برجسته یا گنبدی شکل است.

قیمت انگشتر طلا مردانه خاص

قیمت آن با توجه به یک سری عوامل و پارامترها تعیین می شود و بدیهی است که قیمت انگشترهای خاص از قیمت انگشترهای ساده و معمولی بیشتر خواهد بود. از جمله پارامترهایی که بر قیمت نهایی انگشتر طلا تاثیر می گذارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن انگشتر طلا.

    قطعا هر چه وزن انگشتر طلا بیشتر باشد و سنگین تر باشد، گران قیمت تر خواهد بود.

  • عیار انگشتر طلا.

    هر چه عیار طلا بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. عمدتا انگشترهای طلا در طلافروشی ها با عیار 18 به فروش می رسند.

  • اجرت ساخت انگشتر طلا.  

  • اجرت ساخت یکی از عواملی است که در پایان به قیمت نهایی انگشتر طلا اضافه می شود و در واقع، هزینه ای است که سازنده طلا به عنوان دستمزد بر می دارد و به میزان پیچیدگی طرح انگشتر بستگی دارد.

  • طراحی و مدل انگشتر طلا.

    هر چه انگشتر ساده تر باشد، ارزان تر نیز خواهد بود.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم  اطلاعات مفیدی درباره ی انگشتر طلا مردانه به شما ارائه بدهیم.برای اطلاعات بیشتر و خرید حتما به سایت مونارک  مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image