چگونه سایز انگشترمان را پیدا کنیم!؟

اطلاع داشتن از سایز هر انگشت به خصوص انگشت حلقه برای هر خانم یا آقایی جزو واجبات است. چرا که هر یک از ما حداقل یک بار هم که شده تصمیم به خرید انگشتر طلا به صورت آنلاین خواهیم گرفت. پس اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از سایز انگشت خود مطلع شوید و به صورت آنلاین انگشترتان را تهیه کنید، با ما در این مطلب همراه باشید.
امتحان کردن تنها یکی از سه روشی که برایتان شرح داده ایم کافی است تا مطمئن شوید که حلقه شما به صورت کامل اندازه انگشتتان می باشد.

پیش از هر چیز باید بدانید که:

چرا دانستن سایز انگشت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

از زمانی که خریدهای آنلاین با په عرصه گذاشتند، ما به ندرت نیاز به ترک خانه هایمان برای انجام کارهای روزمره یا خریدهای مهم داریم. همین امر در مورد خرید انگشتر طلا یا حلقه نیز صادق است‌. از این رو اندازه‌ گیری اندازه حلقه قبل از سفارش از طلا فروشی‌ های آنلاین به یکی از دغدغه های خریداران تبدیل شده است.

بهترین سایز انگشتر برای هر انگشت چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده و همچنین نظر اغلب بانوان، بهترین سایز انگشتر برای هر فرد، همان سایزی است که انگشتر در انگشت شما لق نمی زند. این موضوع بدین معناست که انگشتر نه آن قدر به انگشت شما می چسبد که دیگر خارج نشود و نه آن قدر گشاد است که از انگشتتان با یک اشاره در آید.

راهنمای اندازه گیری حلقه و انگشتر

اندازه حلقه در اغلب کشورهای جهان از یک مقیاس اعداد (و نیم اعداد) پیروی می کنند، که معمولاً اندازه حلقه از 3 تا 13.5 برای بزرگسالان است. انگشترهای زنانه معمولاً بین سایزهای 3 و 9 هستند، در حالی که انگشترهای مردانه معمولاً بین 8 تا 14 مناسب می‌ شوند.
درست است که متوسط اندازه حلقه برای خانم ها بین 5 تا 7 است، اما همیشه بهتر است قبل از خرج کردن پول زیاد برای خربد انگشتر طلا، آن را اندازه گیری نمایید.

بهترین روش ها برای تعیین سایز انگشت شما

قبل از اینکه اندازه انگشتر خود را اندازه بگیرید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: ۱. بند انگشت خود را در نظر بگیرید: اگر می‌ خواهید انگشتر را در انگشتان دست راست بیاندازید به اندازه نیم سایز بزرگ تر از انگشتان سمت چپتان باید در نظر بگیرید. در غیر این صورت، انگشتر اندازه مناسبی نخواهد داشت.

اندازه گیری انگشت خود را در چند موقعیت متفاوت انجام دهید: ما به شما توصیه می کنیم که اندازه گیری انگشت خود را سه تا چهار بار در مواقع مختلف انجام دهید. زیرا اندازه انگشت شما بسته به دما در نوسان است. این بدین معناست که هر چه سردتر هستید سایزتان کوچک تر و اگر بیش از حد گرم شده باشید، انگشت ورم بیشتری می کند و سایز آن از حالت عادی بزرگ‌تر خواهد شد.

روش های تعیین سایز انگشتر

در زیر سه روش رایج و آسان برای تعیین سایز انگشترتان در خانه را توضیح می‌دهیم. با استفاده از نخ و نمودار اندازه حلقه می‌توانید جواهرات مناسب انگشتتان را تهیه کنید.

روش اول: برای اندازه گیری انگشت خود از نخ استفاده کنید.

یک نخ بلند بردارید و آن را دور اولین بند انگشت خود بپیچید. جایی که ابتدا و انتهای نخ روی هم قرار می‌گیرد را با خودکار علامت بزنید. نخ را در امتداد خط کش یا نوار اندازه گیری بگذارید و طول آن را با میلی متر اندازه گیری نمایید. از نمودار اندازه حلقه زیر استفاده کنید تا اندازه های خود را با اندازه حلقه های استاندارد مقایسه کنید، که در هر نیم اندازه 0.4 میلی متر افزایش می یابد. به عنوان مثال، حلقه سایز 3، 14 میلی متر، حلقه سایز 3.5، 14.4 میلی متر و سایز 4، 14.8 میلی متر است. رایج ترین اندازه حلقه برای خانم ها 6 (16.5 میلی متر)، 6.5 (16.9 میلی متر) و 7 (17.3 میلی متر) است، در حالی که رایج ترین اندازه های مردانه 10 (19.8 میلی متر)، 10.5 (20.2 میلی متر) و 11 (20.6)  میلی متر می باشد.

نکته مهم: در حین اندازه گیری ممکن است نخ کشیده شده و از طول طبیعی خود خارج شود. بنابراین آن را خیلی سفت نکشید. اگر این کار را انجام دهید، اندازه انگشت حلقه اندازه گیری شده شما ممکن است بزرگ تر از انگشت شما باشد. و هر حلقه ای که خریداری می کنید ممکن است خیلی بزرگ باشد.

توجه داشته باشید که حتی انگشتان یکسان در دست های مختلف، اندازه های متفاوتی دارند. اطمینان حاصل کنید که دقیقاً انگشتی که قرار است حلقه در آن قرار بگيرد را اندازه گیری می کنید. برای حلقه نامزدی، باید انگشت حلقه چپ خود را اندازه بگیرید، نه انگشت راست خود را. و در آخر باید بدانید که اندازه انگشتان شما در طول روز تغییر می کند. پس برای بهترین نتیجه، در پایان روز اندازه گیری انگشت خود را انجام دهید.

روش دوم: استفاده از نمودار اندازه گیری دایره ای

در مرحله اول، نمودار اندازه حلقه را پیدا و چاپ کنید. این نمودار در اغلب سایت های فروش طلا و جواهرات پیدا می شود. برای دقت بهتر، نمودار را از سایتی تهیه کنید که قصد خرید انگشتر از آن را دارید. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که اندازه روی نمودار با اندازه محصولات آن ها مطابقت دارد. در غیر این صورت، ممکن است منجر به اندازه نادرست انگشتر شود.

در مرحله بعد حلقه‌ ای را پیدا کنید که متعلق به انگشتی است که می‌ خواهید اندازه بگیرید. سعی کنید برای این کار حلقه ای مناسب انتخاب کنید؛ حلقه‌ ای که به خوبی در انگشتتان قرار می گیرد و خیلی تنگ نیست. فراموش نکنید که حتی دو انگشت حلقه شما می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند! اگر انگشتر ندارید، با پیچاندن سیم یا کاغذ دور انگشت خود، آن را بسازید و به جای انگشتر از آن استفاده کنید.

در آخر باید انگشتر را بر روی نمودار قرار دهید. برای تناسب کامل انگشتر، دایره باید با داخل حلقه مطابقت داشته باشد. اگر بین دو اندازه نزدیک گیر کرده اید، به سراغ اندازه بزرگ تر بروید. چرا که انگشت شما در طول روز متورم می شود و اگر حلقه خیلی کوچک باشد، خیلی سفت خواهد شد. دایره را با قسمت بیرونی حلقه مطابقت ندهید، در غیر این صورت حلقه برای شما خیلی کوچک خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image