نیم ست طلا چیست و چه تفاوتی با سرویس طلا دارد؟

همان طور که می دانید، خرید اکسسوری‌ها و جواهرات طلا برای بانوان یکی از هیجان انگیزترین خریدها به شمار می آید. که باید از روی آگاهی کامل صورت گیرد. از آن جایی که تنوع محصولات و نمونه ها در اکسسوری های طلا بسیار زیاد است، گاهی تصمیم برای خرید بین چند مدل سخت و دشوار خواهد شد. از طرفی این متفاوت بودن مدل‌ها، به شما در انتخاب یک مورد متناسب با بودجه‌تان کمک خواهد کرد و دست شما را باز خواهد گذاشت.

 باید در نظر داشته باشید که برای خرید، می‌بایست آشنایی کامل با انواع آیتم‌ها داشته باشید تا با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم به شما یکی از آیتم‌های پرطرفدار طلا، یعنی نیم‌ست‌های طلا را معرفی نماییم. و تفاوت‌هایی که با سرویس طلا دارند را بازگو کنیم.  شما عزیزان با دانستن تفاوت‌های بین این دو آیتم محبوب، می‌توانید راحت‌تر تصمیم گرفته و خریدی بهتر داشته باشید. پس اگر قصد خرید سرویس طلا  یا نیم ست را دارید و دوست دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب نمایید، با ما همراه باشید.

سرویس طلا و نیم ست چیست؟

در واقع نیم‌ست و تمام‌ست، هر دو به دسته‌هایی از اکسسوری‌های طلای یک شکلی اطلاق می شوند که به صورت یک مجموعه تولید و عرضه می‌شوند. استفاده از سرویس طلا به شما و استایلتان زیبایی بی‌نظیری می‌بخشد. نکته‌ای که باید در رابطه با نیم‌ست و حتی تمام‌ست بدانید این است که این آیتم‌ها همیشه به صورت یکجا فروخته می‌شوند. و امکان تهیه تک به تک آن‌ها وجود ندارد.

شایان ذکر است که اگر نیم‌ست و یا سرویس طلایی که تهیه می‌کنید دارای طراحی و دیزاین به‌خصوصی باشد، شما نمی‌توانید آیتم‌های آن را به صورت جداگانه با سایر اکسسوری‌های خود استفاده نمایید.

شاید تا به حال تصور می‌کنید که نیم‌ست و سرویس طلا هر دو یک آیتم مشابه هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما باید بگوییم این دو آیتم تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

تفاوت سرویس طلا و نیم ست

  1. تفاوت در اجزا

بدون شک اولین تفاوتی که در نیم‌ست‌های طلا با تمام‌ست‌ها به چشم می‌خورد، تعداد اجزای موجود در آن می‌باشد. با کمی دقت می‌توان به راحتی فهمید که اجزای تمام‌ست بیشتر از نیم‌ست هستند و به نوعی کامل‌تر به شمار می آیند. تمام‌ست‌ها یا همان سرویس‌های طلا، دارای تمامی اکسسوری‌های زنانه که شامل انگشتر، گوشواره، دستبند و گردنبد هستند می‌باشد.

البته خوب است بدانید که با افزایش چشمگیر فلز طلا در سالیان، از سرویس های طلا برخی آیتم ها همچون انگشتر کم شدند که البته شما هنوز می توانید سرویس هایی با انگشتر نیز در بازار پیدا نمایید. از طرفی دیگر این تغییر در آیتم ها، باعث کم شدن وزن سرویس نیز می شود که در قیمت نهایی آن و اجرت تاثیر گذار هستند.  در مقابل سرویس های کامل طلا، نیم ست ها قرار دارند که اعضای بسیار کم تری دارند. این اعضا شامل گوشواره و گردنبند می باشند که البته در برخی از گالری های طلا، این نیم ست ها دارای اجزای دیگری همچون دستبند هم هستند که به انتخاب متقاضی و مشتری کم و زیاد می شوند.

البته شایان ذکر است که برخی از گالری‌ها و فروشندگان طلا، اعضای سرویس های کامل را به صورت نیم ست نیز به فروش می رسانند که این باعث فروش راحت‌تر نیز خواهد شد. علاوه بر این شما می توانید با توجه به نیاز خود، نیم ست‌هایی را تهیه نمایید که اغلب از آن ها استفاده می کنید و یا بیش تر در معرض دید هستند.

  1. تفاوت در شکل ظاهری

علاوه بر این که نیم ست ها و تمام ست های طلا از لحاظ تعداد آیت ها با یکدیگر تفاوت دارند، از نظر شکل ظاهری نیز دارای فرق های زیادی هستند. یکی از این تفاوت ها، شکل گردنبند های موجود در هر یک می باشد که در سرویس های طلا اندازه ای بزرگ تر و در نیم ست ها از ابعادی کوچک تر برخوردار است. البته در اکثر سرویس های طلا، گردنبندهای موجود یک سره هستند و از آویز جدا نمی شوند. در عوض، یم ست ها دارای یک زنجیر و یک تو گردنی هستند. این قابلیت نیم ست به شما اجازه می دهد تا بسته به سلیقه تان زنجیر را نازک و یا پهن انتخاب کنید.

نکته بسیار مهم در رابطه با گردنبند های نیم ست این است که معمولا بدون زنجیر به فروش می رسند و شما باید زنجیر را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

یکی دیگر از تفاوت های ظاهری نیم ست و تمام ست ها، طراحی های آن ها می باشد. به گونه ای که تمام ست ها اغلب از طراحی های پر زرق و برق و نیم ست ها اغلب ساده تر برخوردار می باشند. اگر قصد دارید از اکسسوری های خود در مجالس استفاده نمایید، می توانید سرویس های کامل طلایی را انتخاب کنید که دارای طراحی های پر زرق و برق به همراه سنگ های زیبا هستند. اما اگر قصد دارید از اکسسوری های خود به صورت روزانه استفاده نمایید، بهتر است نیم ست هایی با سبک مینیمال را انتخاب کنید.

 

  1. تفاوت در قفل های بکار رفته

از آن جایی که سرویس های کامل طلا از طراحی های خاص و وزن بیش تری برخوردار هستند، می‌باید نوع خاصی از قفل ها در آن ها بکار رود که مانع باز شدن و یا پارگی گردد. اما این قضیه برای نیم ست ها وجود ندارد و اغلب در نیم ست ها از قفل های کوچک و ظریف استفاده می کنند.

  1. تفاوت در قیمت

بدون شک حدس این قضیه که تمام ست‌های طلا قیمت بیشتری نسبت به نیم ست‌ها دارند سخت نیست. چرا که هم از لحاظ ظرافت و هم از لحاظ تعداد آیتم‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. البته عامل دیگری نیز به نام اجرت ساخت وجود دارد که اغلب در تمام ست‌ها به دلیل طرای های پیچیده تر، بیش تر خواهد بود.

 

  1. تفاوت در کاربرد

همان طور که پیش تر نیز ذکر کردیم، از سرویس های طلا اغلب در میهمانی‌ها و مجالس خاص استفاده می‌شود و کمتر کسی از آن به عنوان آیتم‌های روزمره استفاده می‌کند. برخلاف سرویس های طلا، نیم ست ها دقیقا برای استفاده روزمره طراحی شده اند و بسیار سبک و مینیمال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image